Oslaďte si život, ale zdravě! Jak můžete nahradit bílý cukr? Možností je dost, pozor ale na hnědý cukr!

Neděle 31 července, 2022 |

Rozhodli jste se, že budete žít zdravěji? Už nechcete neustále sladit klasickým bílým cukrem, který není zdravý? Jaké jsou alternativy? Sladké si neodpírejte! 

Oslaďte si život, ale zdravě! Jak můžete nahradit bílý cukr? Možností je dost, pozor ale na hnědý cukr! 

Cukr patří do kuchyně stejně jako mouka, sůl nebo olej, jen málokterá hospodyňka se bez něj obejde například při pečení. S oblibou si ale také sladíme čaj nebo kávu, koneckonců se říká, že sladké obaluje nervy a každý občas na sladké má chuť. Ovšem bílý cukr, který používáme všichni nejčastěji, není úplně nejzdravější. Není přírodní, ale zpracovává se a neobsahuje nic, co by tělu mohlo prospívat. Jiné sladké alternativy ale mohou zdraví prospívat. Takže čím můžete také sladit, ale mnohem zdravěji?

med do čaje

Hnědý cukr nebo med? 

Mnoho lidí si myslí, že když nahradí bílý cukr tím hnědým a třtinovým, udělají lépe a sladí hned zdravěji. To ale není tak úplně pravda, ani třtinový cukr není úplně výhrou, je lepší, než cukr bílý, ale nesmí se to ani s ním přehánět a zdravý také příliš není. A hlavně, mezi hnědým a třtinovým cukrem je obrovský rozdíl, i když se může zdát, že jde o to samé. Není tomu tak. Hnědý cukr je v podstatě stejný jako bílý cukr, vyrábí se oba dva z řepy. Třtinový cukr je vyroben z třtiny, ale to jej nedělá o moc zdravějším. To už raději sáhněte po medu, med známe také všichni a víme, že jde o čistě přírodní produkt, takže jde o zdravější alternativu. Navíc med má pro tělo příznivé účinky, dokonce je vhodné jej konzumovat každý den, ale vždy jen maximálně jednu polévkovou lžíci za den. Med je všelék také například při nachlazení nebo při chřipce a dokáže nás postavit na nohy. 

zdravé slazení

Zkuste to i jinak 

Vše, co bylo jmenováno, je známé. Ale pokud chcete zkusit něco extra, trošku exotického a také opravdu zdravého, zkuste si začít sladit pokrmy a nápoje třeba javorovým sirupem, datlovým sirupem nebo agávovým či čekankovým sirupem. Zkusit můžete i kokosový cukr, který u nás opravdu není příliš známý. Sladit se pak dá i rýžovým sirupem, ale třeba i sušeným ovocem, kandovaným ovocem nebo melasou. 

V prodejnách se zdravou výživou všechny tyto sladké skvosty bez problémů seženete. Čekankový, javorový nebo agávový sirup určitě vyzkoušejte, obsahují plno vitamínů.